Переменные зон.



Refer to these with REGION, for example, .show REGION.ACCOUNTS
Обращение к ним происходит через REGION, например: .show REGION.ACCOUNTS

CLASS
Variable type: Integer
Description: This determines the icon of the area shown in SPHEREmap.
Определяет изображение зоны, показанной в SPHEREmap.

DEFNAME
Variable type: String
Description: This allows a secondary name for a region to be set, should be used mainly for upgrading naming conventions from 51a to newer ones.
Вторичное имя зоны, должен использоваться главным образом, для совместимости сферы 51a с более новыми.

EVENTS
Variable type: String Array
Description: The REGIONTYPE for this area. For examples, look in sphereregion.scp.
REGIONTYPE для этой зоны. Для примера, посмотрите файл sphereregion.scp.

FLAGS
Variable type: Hexmask
Description: This determines how this region acts in numerous ways. The following values are valid:
Опредиляет какой эффект имеет данная зона.

region_antimagic_all
00001
All magic banned here.
Любая магия - запрещена.

region_antimagic_recall_in
00002
Teleport, recall in, and mark are banned.
Телепорт, реколл и марк - запрещён.

region_antimagic_recall_out
00004
Can't recall out of here.
-

region_antimagic_gate
00008
Can't cast gate here.
Невозможно каставать портал.

region_antimagic_teleport
00010
Can't teleport in this region.
Невозможно телепортироваться сюда.

region_antimagic_damage
00020
No harmful magic allowed here.
Не позволено ни какое вредное волшебство.

region_flag_ship
00040
This is a ship region. ship commands.
Это корабль. Команды корабля.

region_flag_nobuilding
00080
No building in this area.
Нельзя ставить дома.

region_flag_globalname
00100
Make sure the name is avail globally.
-

region_flag_announce
00200
Announce to all who enter.
Объявляется всем кто сюда входит.

region_flag_insta_logout
00400
Instant Log out is allowed here (hotel).
Позволяется мгновенный логаут. Гостиница.

region_flag_underground
00800
dungeon type area. (no weather).
Зона подземелья. Нету погодных эффектов.

region_flag_nodecay
01000
Things on the ground don't decay here.
Вещи оставленные на земле ни исчезают.

region_flag_safe
02000
This region is safe from all harm.
Это безопасная зона от любого вреда.

region_flag_guarded
04000
This region is guarded.
Гвард зона.

region_flag_no_pvp
08000
Players cannot directly harm each other here.
Игроки не могут вредить друг другу.


GUARDED
Variable type: Boolean
Description: When turned on, this region is guarded. Will override the flag.
Когда включено, то это гвардзона.

GROUP
Variable type: String
Description: The group this region shows up under. For viewing in Axis.
Дополнительное название, для программы axis.

NAME
Variable type: String
Description: The name of this region.
Название зоны.

P
Variable type: Integer Array
Description: The place players will appear when going to this area with the GO command, also determines which MAPPLANE this region is a part of.
Место, где будут появляться игроки телепортирующиеся в этот регион по команде .go название региона. Или телепортируемые в этот регион другим способом.

RAINCHANCEL
Variable type: Integer
Description: The chance that this region will get rain, in percentage.
Процент вероятности, с которой в этой зоне будет дождь.

SNOWCHANCE
Variable type: Integer
Description: The chance that this region will get snow, in percentage.
Процент вероятности, с которой в этой зоне будет снег.

RECT
Variable type: Integer Array
Description: Makes the defined rectangle a part of this region. Can have more than one entry.
Прямоугольные участки, которые очерчивают местоположение зоны.

RESOURCES
Variable type: String Array
Description: The resources that can be found in this region.
Ресурсы, которые могут быть найдены в этой зоне.

SAFE
Variable type: Boolean
Description: When turned on, this region is a safe zone. This will override the flag.
Когда включено, то это зона - безопасна.

TAG.GUARDID
Variable type: String
Description: This is the ID, CHARDEF, DEFNAME, or DEF label of the guards who will appear when called to that region's map area. Spawn templates are currently not supported.
Кто будет появятся, когда будут зваться гварды.
Examples:
TAG.GUARDID=c_Vampire_Guard_Male
TAG.GUARDID={c_Vampire_Guard_Male 1 c_Vampire_Guard_Female 1}
TAG.GUARDID=RANDOM_Vampire_Guards
Submitted by Dubious Advocate

TAG.GUARDOWNER
Variable type: String
Description: This is the name of the guard's owners, for display when players enter a region. For example, setting this to "Lord British's" will make it say "You are now under the protection of Lord British's guards".
Имя владельца гвардов, для показа, когда игрок входит в зону. Например, если "Lord British's", то будет написано "You are now under the protection of Lord British's guards"

TITLE
Variable type: String
Description: The title of the region. For example, "town of", or "city of".
Название зоны. Например город или деревня.
Hosted by uCoz